اثر مستقیم از بین رفتن صنعت چای و ابریشم در بازار طلای سیاهکل

چکیده

امان پور عنوان کرد: از بین رفتن صنعت چای و ابریشم و بی رونقی در کشاورزی باعث شده که درآمد مردم سیاهکل کم و بازار طلا و جواهر این شهر از رونق بیفتد.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ شهريور
226
اثر مستقیم از بین رفتن صنعت چای و ابریشم در بازار طلای سیاهکل

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ نصرت امان پور، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان سیاهکل بیان داشت: با توجه به اینکه شغل اغلب مردم شهرستان سیاهکل کشاورزی و کاشت برنج و چای و تولید ابریشم بوده است در حال حاضر با از بین رفتن چای و ابریشم کشاورزان زمین های زراعتی خود را به مسکونی تبدیل و برای ویلا سازی می فروشند که این مهم باعث کاهش خرید کشاورزان و رکود بازار طلا وجواهر شده است.

مالیات های 250 تا 400 میلیونی طلا فروشی های رضوانشهر

  وی افزود: در گذشته همزمان با فصل پاییز و برداشت محصولات کشاورزی بازار خرید طلا رونق داشت و زنان دستمزد های خود در قبال چای چینی و کار در مزارع چای را در خرید طلا سرمایه گذاری می کردند ولی اکنون کشاورزان با فروش زمین های خود بر اساس یک اصطلاح قدیمی مالکان قدیم به مستاجران امروز تبدیل شده اند.

هرج و مرج در بازار فروش طلای دست دوم و بدون اجرت در شهرستان نکا

  امان پور اظهار داشت: در سیاهکل 8 واحد طلافروشی ، 3 واحد تعمیرات طلا وجود دارد که به نسبت جمعیت تعداد واحدهای طلا فروشی کم است ولی متاسفانه وضعیت بازار طلا و جواهر بسیار خراب است و  به دلیل قیمت بالای طلا مشتری کم است.

بازار طلا و جواهر بابلسر از حضور توریست ها سودی ندارند

  رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان سیاهکل ادامه داد: به دلیل اینکه تعداد واحدهای طلا فروشی سیاهکل کم است به حد نصاب تشکیل اتحادیه نرسید و صنف طلا و جواهر با چند اتحادیه فلزات مختلف از جمله آلومینیوم ادغام شده است.

صنف طلا و جواهر گوسفند قربانی مجلس عزا و عروسی مسئولین

امان پور در مورد تعامل اتحادیه طلا سیاهکل با ادارات و نهادهای وابسته به صنعت طلا بیان داشت: متاسفانه مسئولین معمولا صنف طلا و جواهر را مانند گوسفند عروسی و عزا قربانی می کنند و ارتباط با ادارات و دستگاه ها برای صنف طلا و جواهر چیزی به دنبال ندارد.
 در شهرستان سیاهکل هیچ آموزشگاه و کلاس آموزشی طلا فروشی و طلا سازی وجود ندارد و علاقمندان به این حرفه برای آموزش به رشت می روند.
وی در ادامه افزود: بازار طلا فروشی سیاهکل در وسط بازار و خیابان امام خمینی تا خیابان میرداماد قرار دارند و عمده طلای مورد نیاز خود را از تهران تامین می کنند.

برخورد جدی با متخلفان فروش طلای دست دوم در بهشهر

هدف درگاه ملی مجوزها ، افزایش آمار اشتغال یا تعطیلی اتحادیه ها ؟

عدم استقبال از طلا های دست ساز و سفارشی به دلیل اجرت های زیاد

امان پور در مورد سبک و سلیقه بانوان سیاهکلی در خرید طلا و جواهر بیان داشت: بانوان روستایی در این منطقه بیشتر تمایل به خرید النگو و انگشتر دارند و از خرید طلا های دست ساز قدیمی و سفارشی ساز به دلیل اینکه در حال حاضر اجرت ساخت بسیار افزایش داشته و قیمت مصنوعات سفارشی بالا می رود، استقبالی نمی شود. وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت بازار طلا و جواهر در برخی از شهر های استان گیلان مانند رشت، بندر انزلی، هشتپر، رودسر، لاهیجان بهتر بوده و شهرهای سیاهکل و آستانه و .... جز شهرهای دست پایین هستند بیان داشت: سیاهکل از شهرهای سرسبز با پوشش جنگلی وسیع است که در تابستان ها میزبان توریست های زیادی است ولی متاسفانه توریست ها اغلب خرید خود را از تهران انجام می دهند و حضور توریست ها رونقی به بازار نمی دهد.

بی رونقی بازار طلا در دل کویر طبس

تغییر عنوان اتحادیه طلای دماوند به فناوران !

وجود رگه های طلا در کانسارهای حوالی سیاهکل

وی با اشاره به وجود معادن مس و حفاری ها و اکتشافات انجام شده در حوالی سیاهکل خاطر نشان کرد: در نزدیکی سیاهکل اکتشافاتی انجام و رگه هایی از طلا دیده شده که نشان دهنده وجود معدن طلا در این منطقه است.  
مردم دیلمان در گیلان از گذشته‌ های بسیار دور برای قشلاق به سیاهکل کوچ می‌کردند و خوانین نیز برای داشتن تابستان خنک به ییلاق دیلمان که زیباترین ییلاق گیلان است سفر می کردندو اکنون نیز اغلب مردم سیاهکل از این جاذبه های طبیعی برای تفریح و استراحت استفاده می کنند.
امانپور ادامه داد: متاسفانه صنایع دستی در گیلان از بین رفته است ولی در دیلمان هنوز مردم با پشم هنرآفرینی کرده و صنایع دستی درست می کنند. بیشتر بخوانید:

قوچان کشش تولید طلا را ندارد/ طلاهای مشهد در ویترین مغازه های قوچان

افزایش تعداد طلافروشی ها و کسادی بازار جواهرات در آمل

انتهای پیام/